NINETY-SIX 2021/22
Tratě dnešních XC, maratonů a etapových závodů jsou čím dál náročnější, pokud jde o obtížnost a strmost sjezdů, drsnost terénu a náročnost stoupání. Tato změna nutně vyžaduje kompletní přepracování pojetí závodního kola s nízkými zdvihy. Navíc, je zde rozrůstající se skupina jezdců, kteří hledají lehký trailový stroj kombinující schopnosti výjezdu a zrychlení závodního XC kola s “trailovými schopnostmi“ trailového kola.
Nastal čas, podívat se na náš NINETY-SIX a vytvořit novou, vzrušující reinkarnaci tohoto XC a maratónského stroje prověřeného řadou závodů Světového poháru.
Nový, funkcemi nabitý NINETY-SIX zdědil pokrokové závodní geny starého NINETY-SIX a kombinuje je s připraveností a schopností zvládnout dnešní náročné XC a maratónské tratě. Nesmírně schopná rámová platforma 2021 je dokonalým základem pro zábavný, rychlý a traily milující celoodpružený stroj s nízkými zdvihy.
Nový NINETY-SIX je super moderní, cross-country závodní kolo. Moderní v tomto případě znamená, že je mnohem schopnější v sjezdech než jeho předchůdci. Klíčovým důvodem vývoje byl fakt, že cross-country závody se za několik posledních let staly mnohem náročnějšími. Kromě toho zákazníci od kola této kategorie očekávají mnohem více sjezdových schopností, než tomu bylo před několika lety.
BIG.TRAIL 2021/22
Poté, co jsme v tomto segmentu chyběli, jsme zpět se vší parádou, kombinujíc moderní geometrii trailového kola s vidlicemi s velkým zdvihem a robustními koly 29“ zjišťující úžasné pohodlí a přilnavost nejen v zatáčkách Nový BIG.TRAIL, nabízí zjednodušenou a bezproblémovou trailovou zábavu.
BIG.TRAIL je hardtail určený pro jízdu na trailech. Geometrie, zdvih odpružení a vlastnosti tohoto modelu jsou optimalizovány pro jízdu na trailech. Proč byste ale používali hardtail, když všichni říkají, že celoodpružené kolo je lepší volbou? Existuje několik důvodů: hardtail je cenově dostupnější, snáze se nastavuje a vyžaduje méně údržby než celoodpružené kolo. Pokud je tedy rozpočet malý, je BIG.TRAIL pravděpodobně lepší volbou než základní (vstupní) úroveň kola s odpružením obou kol.
Výhodou je také to, že vyžaduje více jízdní zručnosti, což zase zlepší techniku jízdy a udělá z vás šikovnějšího jezdce než jízda na celoodpruženém kole. To je způsobeno skutečností, že jezdec musí na trati dělat chytřejší rozhodnutí a že „jet hlava nehlava“ není s hardtailem prostě ten nejlepší nápad. Takže zvláště pro mladé jezdce je trailový hardtail skvělým kolem do začátků a ke zdokonalení vašich schopností. Jednou naučená a zvládnutá technika čisté jízdy s vámi zůstane navždy!
REACTO 2021/22
Král je mrtvý, ať žije král! Podle tohoto hesla je naše „staré“ REACTO, vítěz mnoha testů a kolo s mnoha oceněními, historií. Ale nebojte se, nezrušili jsem jej, ale kompletně přepracovali, což umožnilo novému modelu REACTO ročníku 2021/22 zaujmout jeho místo na trůnu a znovu se stát jedním z předních kol ve své třídě.
Naše nové REACTO jsme vytvořili na základě DNA předchozího modelu, kterou tisk vysoce ocenil za „velmi dobrou aerodynamiku“, „komfortní aero kolo“ a „stabilní jízdní vlastnosti“, což přispělo k super působivému skóre 1,5 v testu časopisu TOUR (3-2019). V nejnovější verzi jsme spojili tyto špičkové vlastnosti a současně jsme je spojili s nejnovějšími inovacemi a trendy, abychom se opět dostali do čela pelotonu.
Díky vynikajícímu aerodynamickému výkonu, snížené hmotnosti, ostré ovladatelnosti a mimořádné schopnosti akcelerovat je z něj ideální stroj pro závodníky a sprinty. Další zdokonalený komfort ve své třídě mu zároveň dává možnost uplatnit svoji aerodynamickou výhodu i na dlažebních kostkách, stejně jako na idylických, propletených uličkách vaší oblíbené tréninkové jízdy.
SCULTURA ENDURANCE 2021/22
Nová SCULTURA ENDURANCE je perfektní stroj pro jezdce, kteří chtějí jezdit bez ohledu na počasí a roční období a kteří nevnímají konec asfaltu jako omezení. Jedná se o vysoce kvalitní a sportovní tréninkový stroj, který je zároveň rychlým a spolehlivým univerzálem pro dojíždění do práce, a především pohodlí poskytujícím silničním kolem pro dlouhé hodiny v sedle.
S moderním designem rámu, s geometrií orientující se na komfort, s dostatkem místa pro pláště a elegantním integrováním nejnovějších standardů doplňuje nová SCULTURA ENDURANCE modelovou řadu silničních kol MERIDA. Široké pláště nabízejí dostatek komfortu, a to i na těch nejodlehlejších bočních silničkách posetých výtluky a hrboly, přičemž vyšší hlavová trubka umožňuje komfortnější posed. SCULTURA ENDURANCE je perfektní volbou pro cyklisty vyhledávající komfort. Pro ty, kdo si chtějí vychutnat dlouhé hodiny v sedle a při tom se cítit pohodlně a uvolněně.
eONE-SIXTY 2021/22
„Původní“ eONE-SIXTY je nejvíce testované, dekorované a oceňované kolo v historii MERIDA a můžeme říct, že formovalo to, čím je dnes MERIDA známá: inovace, kvalita a vynikající výkon. Po třech letech na vrcholu žebříčku e-enduro však bylo načase destilovat podstatu „staré“ eONE-SIXTY, začlenit nejnovější trendy a standardy a vytvořit novou verzi. A tak jsme řekli na shledanou kolu pro sezónu 2020 a dobrý den novému standardu MERIDA pro dynamiku a design – „nové“ eONE-SIXTY.
eONE-SIXTY opět ztělesňuje e-enduro kola. Už nepotřebujete lanovku nebo autobus, abyste se dostali na své oblíbené traily. Máte svůj vlastní vestavěný motor, který vám pomůže na vrchol. Na sjezdech se stále cítí jako normální kolo. Agilní díky perfektně vyladěné geometrii MTB, která pracuje s vyšší hmotností kola. Celkově vzato je to super zábavné kolo s jasným zaměřením na jízdu na trailech. Ale posledních pár let ukázalo, že naše eONE-SIXTY je také často používáno jako jistý druh „SUV“ kola. Kvůli výhodám většího zdvihu odpružení, větších plášťů a pohodlné geometrie vyniká také mimo enduro tratě a nabízí super zábavu, pohodlí a účelnou alternativu k „normálnímu“ horskému kolu. eONE-SIXTY patří do kategorie high-end špičkových nejmodernějších e-biků . Materiál, design a integrace jsou na samé špici současnosti.
eONE-FORTY 2021/22
Díky své méně agresivní geometrii a zdvihu 14 mm je více zaměřen na jízdu do kopce než eONE-SIXTY. Díky nižší přední části a strmějšímu úhlu sedlovky je model eONE-FORTY skvělým horolezcem. Je stejně doma na dlouhých a náročných sjezdech i na technických sjezdech a singletracích. Nová geometrie a design rámu dodávají kolu velmi hravý charakter, který je přesný a rychlý. Ve srovnání s nemotorovým všestranným modelem, si jezdec může užít výhod mimořádně schopného vestavěného motoru Shimano, díky němuž je i náročné stoupání snadnou záležitostí.
Z našich „původních“ eONE-FORTY jsme se dozvěděli, že naše celoodpružená horská elektrokola se daleko častěji používají do drsnějších cest a stezek, něž pro které jsou předurčeny. Vzhledem k výhodám, které umožňují více cestovat, větších pneumatik a pohodlné geometrie využívá značná skupina jezdců tato kola jako druh „SUV“, protože nabízejí super zábavnou, pohodlnou a schopnou alternativu k „normálnímu“ horskému kolu. Jsme přesvědčeni, že celohliníková eONE-FORTY do této kategorie dokonale zapadá.
eBIG.NINE 2021/22
eBIG.NINE má ve srovnání se svým předchůdcem mnoho nových a vylepšených funkcí. Jako součást rodiny horských elektrokol MERIDA je navrženo jako skutečně horské elektrokolo a přebírá některé vybrané atributy z kategorie trekingových elektrokol MERIDA. To znamená, že kromě moderního designu a sportovně orientované geometrie je vybaven montážními body pro blatníky a nosiče. Nová generace eBIG.NINE je vybavena technologií baterií in-tube a všechny modely (kromě modelů eBIG.NINE 300 SE) jsou poháněny novou pohonnou jednotkou EP8 Shimano STePS.
Aktuální eBIG.NINE je již čtvrtou generací této kategorie elektrokol MERIDA a je důležitou součástí naší řady MERIDA. Jelikož se in-tube baterie pro elektrokola stávají stále populárnějšími, nebylo pochyb o tom mít pro eBIG.NINE in-tube rám. Kromě integrace baterií jsme se také zaměřili na zvětšení rozměrů pláště a prostoru pro ně. U eBIG.NINE s namontovanými blatníky lze použít pláště 2,2", zatímco bez blatníků lze použít šíři až 2,35". Stejně jako předchůdce má nový eBIG.NINE velmi nízkou výšku v místě obkročení, díky čemuž lze použít 29“ kola od nejmenší po největší velikost rámu.
eBIG.TOUR EQ 2021/22
eBIG.TOUR EQ kombinuje to nejlepší ze dvou světů - zvenčí horské kolo, ale v jádru kolo trekingové. Díky rámu vycházejícímu z eBIG.NINE, vidlici pro horská kola a širokým plášťům poskytuje toto elektrokolo pohodlnější pocit z jízdy než trekingové kolo, ale zároveň je vybaveno blatníky, nosičem a světly. Jízdní kolo je nejlepší způsob, jak se dostat z bodu A do bodu B nebo si zpříjemnit vaše trekingové túry. Navíc můžete přidat jízdu po vyloženě horském terénu. Nový eBIG.TOUR EQ je vybaven technologií vestavěných baterií a všechny modely jsou poháněny novou pohonnou jednotkou EP8 Shimano STePS.
MERIDA eBIG.TOUR EQ je perfektní horské elektrokolo s pevnou zadní stavbou pro ty, kdo hledají trekingové kolo se všemi výhodami pohodlného a vzpřímeného posedu, blatníků i světel a nosiče. Pohodlí a bezpečnost vám zajistí odpružená vidlice se zdvihem 100 mm a pláště o šíři 2,2" eBIG.TOUR EQ je ideální pro cyklistické túry, jednodenní výlety nebo pro dojíždění za jakýchkoli povětrnostních podmínek.
Silniční elektokola 2021/22
eSCULTURA, eSILEX, eSPEEDER
Nová kategorie silničních elektrokol MERIDA. Zachovává stylovou siluetu kola bez asistence. Pohonný motorový systém Mahle X35+ je umístěn v zadním kole. Baterie 250 Wh je dokonale integrována do spodní rámové trubky. Hmotnost a účinnost motoru v zadním náboji, v kombinaci s jízdním stylem elektrokola, má dostatečnou kapacitu baterie, aby vydržel dlouhou jízdu. K rámu lze připevnit dodatečnou baterii s další kapacitou 250 Wh. Motor zadního náboje nemá téměř žádný odpor při jízdě bez asistence.